ترنمترنم، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 26 روز سن داره

من یک نی نی هستم.

گشنشه؟ پی پی کرده؟ یا بیب داره؟

1390/2/29 15:11
2,157 بازدید
اشتراک گذاری

نی نی چی میگه؟

گشنمه:

وقتی که نی نی شما با نزدیک کردن چیزی به دهنش اونو باز می کنه (تو 1-2 ماهگی). وقتی به مامانی خودشو می چسبونه. وقتی با شدت انگشت شصتشو می خوره. وقتی لب هاشو یا زبونشو میک می زنه یا به اصطلاح می خوره. وقتی با گریه ما ما می گه. وقتی با گرفتن انگشت بازم گریه می کنه. وقتی چشم هاشو می بنده و بلند جیغ می کشه و گریه می کنه. وقتی به چشماتون نگاه نمی کنه و دیگه به بازی توجه نداره و می خواد در بره این ها همه بیشتر نشانه گشنه بودن نی نیتونه. امتحان کنید.

 جیش کردم:

وقتی با نیشگون گرفتن جولوی پوشک و مالیدن آنها به هم (از بیرون یه موقع دست تو پوپوش نکنیدسبز) احساس لزجی یا مرطوب بودن یا جدا شدن الیاف پوشک شدید یعنی نی نی جیش کرده و پوپوش پر شده.

وقتی نی نی هام هام نمی خوره ولی بازم گریه می کنه. وقتی به پوپوش چنگ می زنه یا بهش اشاره می کنه. یا وقتی بوی ناهنجاری از پوپوش به مشام می رسه یا اینکه با بازدید پشتش دید که پی پی کرده وخیسه یعنی نی نیتون لازم داره که عوض بشه! شستن یا دستمال مرطوب یادتون نره. راه اول خیلی موثرتره و ما واسه نی نیمون از این راه استفاده می کنیم.

دلم درد می کنه (بوب دارم):

وقتی نی نی به خودش می پیچه یا گریه با جیغ های بلند می کشه و وقتی زور می زنه و یا سعی می کنه رو شکمش دراز بکشه یعنی دلش درد می کنه و باید یه کاری کرد: اونو روی شکمش بگیرید جوری که دسته شما زیر شکمش باشه و تا مدتی اینطوری نگه دارید تا دلش خوب بشه اما اگه موثر نبود شاید بوب نداره. یادتون باشه زور زدن واسه پی پی رو با این اشتباه نگیرید و بزارید نی نی کارشو بکنه.

                                        تجربیات و دانسته های مامان بزرگ منصوره و مامان مهرانه و خاله مهسا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)