ترنمترنم، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 22 روز سن داره

من یک نی نی هستم.

مسایلی که وقتی نی نیتون خیلی نی نی هستش باس بدونید ...

1390/5/27 12:45
1,218 بازدید
اشتراک گذاری

چشم های نازش ...

در مورد چشمه نی نی ها باید بگم که همشون اوایله تولد تا حداکثر 4 ماهگی ثابت نیستند یعنی مثله کارتون ها از هم دور می شن به دو طرف یا اینکه یکی بالا و یکی پایین می رن!!!! این کاملا" طبیعیه تا ماهیچه های دور چشمشون کامل بشه که تا 3 الی 4 ماهگی طول می کشه اما اگه بعد این مدت هر دو چشم با هم و در یک جهت حرکت نمی کنن باید پیش چشم پزشک برید و قبل این سن اصلا" نگران نشید!!!

موهای ریز روی بدن ...

نی نی ها هنگام تولد امکان داره روی بدنشون موهای ریز داشته باشن که باقی موندنشون روی بدن بستگی به ژنتیک خانواده نی نی داره ممکنه خانواده نی نی پر مو باشن ولی اگه در خانواده کسی پر مویی نداره مطمعنا" تا 6 ماهگی موهای اضافی می ریزن که در بیش تر نی نی ها این موها از بین می رن مگر در موارد خاص!! یه عقیده قدیمی هم می گه که خوردن سمنو حتی به مقداره کم در دوران بارداری باعث پر مویی نی نی می شه که من هنوز در مورد صحت یا نقض این عقیده چیزی نمی دونم!!!

پوست پوست شدن و  چروک ...

این چروک ها به خاطر از بین رفتن آب میان بافتی جنینی هست که بعد از مدت کوتاهی با وزن گرفتن نی نی از بین می ره و در مورد پوست پوست شدن بدن نی نی به دلیل پوست اندازی و از بین بردن پوست جنینی و تشکیل پوست جدیده که با گذشت زمان و وزن گرفتن نی نی از بین می ره البته حموم رفتن به این مقوله کمک می کنه!!! 

بند ناف ...

به بند ناف نباید الکل یا ماده ضد عفونی کننده زد بلکه خودش به مرور زمان خشک شده و می افته و اضافاته اون وارد ناف می شه. حموم بردن قبل از اینکه نافه نی نی بیافته مورد و اشکالی نداره و فقط باید پوشک در حد امکان زیر ناف بسته بشه تا ناف با مدفوع یا ادرار نی نی تماس نداشته باشه که رعایتش خالی از لطف نیست!!ممکنه از ناف مایعاته خاصی ترشح بشه که چیزه خاصی نیست و بعد از مدتی خوب می شه!!! 

مدفوع سبز رنگ یا مایل به سیاه (سبز یشمی تیره) در کل پی پی ...

این مدفوع در روزهای اول از بدن نی نی خارج می شه که همون مواد داخله رحم مامانشه که مصرف می کرده که با سالم بودن دستگاه گوارشش اونو از بدنش خارج می کنه که شرط مرخص شدن نی نی سالم از بیمارستان خارج کردن این مدفوع هست. این مدفوع بوی بدی داره که طی 3 الی 4 بار نی نی از بدنش خارج می کنه و بعد مدفوعش به رنگ طبیعی قهوه ایی روشن در می آد!!! اگه بعد این دوران مدفوع نی نی سیاه یا سفید یا رنگ های غیر عادی بود فورا" به پزشک مراجعه کنید. البت توی یه دوره کوتاه مدفوع نی نی ممکنه سبز بشه که بیشتر از یک هفته طول نمی کشه که ممکنه به دلیل خوردن چیز خاصی باشه. اگه توی مدفوع نی نی رگه های خون دیده می شه به دکتر مراجعه کنید اما نگران نباشید چون بیشتر به دلیل حساسیت برخی نی نی ها به لبنیاته که باید شیر پاستوریزه رو از برنامه غذایی مامانی حذف کنید و جالب اینجاست که بعضی نی نی ها آنقدر حساسیت بالایی دارن که حتی به شیر داخل بیسکوییت هم محساسیت نشون می دن!!!! البت نی نی تازه متولد شده از نوع دخمل ممکنه توی مدفوعش رگه ایی خون باشه که نگران کننده نیست و به خاطر اینکه هورمون های زنانه در مامانی زیاده و باعث این اتفاق می شه!!! 

ناخن....

رشد ناخن نی نی ها به دلیل خوردن شیر و دریافت کلسیم خیلی سریع رشد می کنه و باید اون هارو زود کوتاه کنین تا نی نی خودشو چنگ نزنه. این کارو با ناخن گیر مخصوص نی نی ها انجام بدید و وقتی که به خوابه عمیق رفت اقدام کنید!!!

شیر بد مزه ...

توی دوران شیردهی در دوران ابتدایی نباید سیر یا پیاز به صورت خام استفاده کنید چون باعث بد مزه و بد بو شدن شیر می شه. و البت می تونید بقیه مواد غذایی رو مصرف کنید ولی سعی کنید برای احتیاط مواد غذایی که نفخ آور هستند رو مصرف نکنید مثله لوبیا و بادمجان و ... که البت یه جایی خوندم با اینکه سویا برای زنان بسیار مفیده اما بهتره در دوران شیر دهی استفاده نشه!!!

                                                      تجربیات ما

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)